La Freiburger Barockorchester (FBO) és, avui dia, una de les agrupacions líders per la seva pràctica escènica històrica. Ha tingut una presència significativa a l’escena internacional musical durant més de 35 anys i segueix marcant pautes musicals amb els seus concerts i enregistraments.
La FBO es va fundar el 1987 per antics alumnes de la Freiburg College of Music. La nova agrupació aviat es va convertir en una de les més buscades per tocar amb instruments històrics i es va guanyar una reputació internacional. L’FBO actua sovint a sales de concert internacionals com la Berlin Philharmonie, la Wigmore Hall de Londres, el Lincoln Center de Nova York, el Concertgebouw d’Amsterdam i la Philharmonie de París. L’orquestra fa gires per tot el món, des de Sud-amèrica fins a Austràlia. Alhora, la FBO té la seva pròpia sèrie de subscripcions a Friburg, Stuttgart i Berlin, i és una convidada habitual de festivals importants com el Festival de Salzburg, el Festival de Tanglewood als Estats Units i el Festival de Música Antiga d’Innsbruck.
El principal repertori de l’orquestra consisteix en obres dels períodes barroc i clàssic, però també interpreten obres de compositors romàntics. Com a norma general, seguint els principis de la pràctica escènica històrica, la FBO toca sense director. Tot i això, per a projectes puntuals com actuacions d’òpera o obres que requereixin una agrupació més gran, sol treballar amb directors coneguts com a Pablo Heras-Casado, Sir Simon Rattle o Teodor Currentzis. La FBO té una amistat musical particularment estreta amb René Jacobs.
Els directors artístics de l’orquestra són Gottfried von der Goltz i Cecilia Bernardini, tots dos violinistes i artistes que apareixen com a solistes. Addicionalment, la FBO treballa juntament amb una àmplia varietat d’instrumentistes i solistes vocals coneguts, entre ells Isabelle Faust, Philippe Jaroussy, Christian Gerhaher, Alexander Melnikov, Andreas Staier i Jean-Guihen Queyras.
L’excepcional diversitat musical de l’FBO ha estat documentada en diversos enregistraments guardonats amb nombrosos premis, incloent-hi diversos premis Echo Klassik, nominacions de Grammy i la Preis der Deutschen Schallplattenkritik.
PROGRAMA
Simfonia núm. 29 a la major K. 201 (1774)
W. A. Mozart (1756-1791)
I. Allegro moderat
II. Andant
III. Menuetto: Allegretto
IV. Trio
V. Allegro amb spirit
Concert per a piano núm. 17 en sol major K. 453 (1784)
W. A. Mozart (1756-1791)
I. Allegro
II. Andant
III. Allegretto
PAUSA
Simfonia en sol menor op. 6 No. 6 W.C. 12 (1770)
J. C. Bach (1735-1782)
I. Allegro
II. Caminant più torrat adagi
III. Allegro molto
Concert per a piano núm. 9 al meu bemoll major «Jenamy»* K. 271 (1777)
W. A. Mozart (1756-1791)
I. Allegro
II. Andantí
III. Rondeau. Prest