Últimas noticias:

Si ets dels qui gaudeixen quan arriba el moment de treure les carabasses, desempolsar el disfress i deixar-se endur per...

Palma, octubre de 2025. — HORECA Balears, la fira professional d’hostaleria i restauració més important de l’arxipèlag, anuncia les dates...

TaPalma incorpora un nou accèssit a la millor tapa elaborada amb producte local

Dimarts, 14 d’octubre de 2025, Palma.-TaPalma Mallorca-2025 comptarà amb un accèssit a la millor tapa elaborada amb producte local, gràcies a l’acord de patrocini amb Eroski. Aquesta nova distinció reforça el compromís de TaPalma amb la promoció del producte de proximitat i el suport al sector agroalimentari de les Illes Balears, un dels pilars fonamentals de la gastronomia de l’illa. 
L’acte de signatura ha tingut lloc aquest matí, a l’Eroski de Son Moix, amb la presència del director d’Eroski a les Balears, Alfredo Herráez; Joana Manresa, responsable de Relacions Institucionals a Baleares d’Eroski; Tomeu Mas, gerent de Restauració Mallorca Caeb, i Antoni Martorell, director general d’AgenciaCom. 

Amb aquesta col·laboració, Eroski reforça la seva aposta per la gastronomia local i pel producte d’aquí, establint un vincle directe entre la distribució, la restauració i la promoció del talent culinari de Mallorca. L’objectiu d’aquest accèssit és reconèixer la creativitat i l’ús del producte local en les elaboracions dels participants al concurs gastronòmic, que enguany celebra el seu 20è aniversari. 

Per a Joana Manresa, responsable de Relacions Institucionals a les Balears d’Eroski, “per a nosaltres és un orgull poder defensar una tapa elaborada amb producte local, ja que la nostra política d’empresa és la defensa del producte que és d’aquí, i en això estem treballant incansablement en molts aspectes” i ha remarcat que “el fet de poder participar amb aquesta tapa és com defensar els nostres productors, els nostres guanyen”. 

Per la seva banda, Tomeu Mas, gerent de Restauració Mallorca CAEB, ha assenyalat que “la incorporació d’Eroski a TaPalma és una forma de posar èmfasi i força en el producte local. Eroski és un emblema dins de les illes i ho demostra patrocinant aquest tipus de productes” i ha afegit que “volem agrair a Eroski la seva participació, més volem agrair a Eroski”.

Cal destacar que Eroski va vendre l’any passat 68,5 milions d’euros de producte local a les Balears, una xifra que torna a evidenciar el ferm compromís de la cadena amb el territori i amb el producte de proximitat. Aquest volum de vendes suposa una consolidació del suport d’EROSKI als proveïdors locals, amb els quals col·labora per oferir una àmplia gamma de productes frescos i d’alta qualitat als clients. 

Així mateix, Eroski manté acords comercials amb prop de 160 proveïdors de les Illes Balears, amb què comercialitza unes 1.400 referències de productes d’origen local.

Premis TaPalma Mallorca-2025 

En la categoria de Tapa TaPalma, s’entregarà un guardó a les tres millors creacions (or, plata i bronze) i el guanyador de la Tapa TaPalma d’Or rebrà un premi en metàl·lic de 600 euros. 

Pel que fa a la categoria de Tapa Sobrassada de Mallorca IGP, que novament haurà d’estar elaborada amb sobrassada del Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, també s’entregaran tres premis (or, plata i bronze), i el guanyador de l’or rebrà un premi en metàl·lic de 500 euros. 

En quant als accèssits, hi haurà dues categories: a la millor tapa maridada amb cervesa San Miguel i a la millor tapa elaborada amb producte local patrocinada per Eroski. Els guanyadors dels dos accèssits rebran un premi en metàl·lic de 200 euros. 

Cal destacar que els premis i accèssits seran lliurats per un jurat professional format per xefs de renom nacional i internacional. 

El concurs se celebrarà el dilluns 3 de novembre al Palau de Congressos de Palma, i la ruta de tapes tindrà lloc del 5 al 9 de novembre per diferents zones de la ciutat.Patrocinadors i col·laboradors
TaPalma Mallorca-2025, organitzat per AgenciaCom i Restauració Mallorca Caeb, compta amb el patrocini oficial de Trasmed; els patrocinadors institucionals com són l’Ajuntament de Palma, Palma Activa i el Consell de Mallorca; el patrocini del Palau de Congressos de Palma, San Miguel, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, Zine, Café Rico, Eroski, Cooperatives Agro-alimentàries de les Illes Balears, My Uniform i Quadis BYD; la col·laboració de La Menorquina, Coca-Cola, José Luis Ferrer, Ascaib, Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, Fundació La Caixa, Associació Hotelera de la Platja de Palma, Ashpama, Afedeco, Pimeco, Aico, Marketing Comline i Taste; i amb IB3, COPE, Última Hora, Economía de Mallorca i Fires i Festes com a mitjans oficials.