La ciutat d’Eivissa ha presentat avui, a la Sala Capitular de l’Ajuntament de la ciutat, la iniciativa dTAPASxIBZ, una nova ruta i certamen gastronòmic que neix amb una clara vocació estratègica: activar el teixit econòmic local, impulsar el producte de quilòmetre zero i fomentar un turisme gastronòmic més enllà dels mesos d’estiu.
La ruta i concurs de tapes —que celebrarà la seva primera edició del 15 al 19 d’octubre de 2025— compta amb el suport institucional de l’Ajuntament d’Eivissa, està organitzada per AgenciaCom, impulsors de TaPalma, amb el patrocini de Trasmed i la col·laboració de l’Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries d’Eivissa i Formentera (PIMEEF RESTAURACIÓ), la Federació Empresarial de Restauració de les Illes Balears (FERIB) i l’Associació de Cuiners Afincats a les Illes Balears (ASCAIB).
Amb un format accessible i participatiu, dTAPASxIBZ proposa un recorregut per bars i restaurants de la ciutat a través de tapes creatives —una de lliure i una de temàtica— elaborades amb producte local. Les propostes seran valorades tant per un jurat professional com pel públic, que podrà votar a través d’una aplicació específica.
El projecte té com a objectiu consolidar-se com a motor de dinamització per al sector, aprofitant els mesos de temporada mitjana i promovent el consum responsable dins l’entorn urbà.
Durant l’acte institucional hi han intervingut diversos representants de les entitats implicades, així com el president de l’ASCAIB i membre del jurat de TaPalma, entre altres certàmens, Koldo Royo, que ha oferit als assistents un Bbocatín de cap-roig com a degustació.
“Amb dTAPASxIBZ volem demostrar que Eivissa és una ciutat per menjar-se-la, en el sentit més ampli de la paraula. Som una destinació que ofereix molt més que sol i platja, amb una gastronomia que parla de la nostra cultura, del nostre producte local i de la nostra gent. Aquesta ruta és una invitació a redescobrir la ciutat a través dels seus bars i restaurants, a assaborir el talent dels nostres cuiners i a gaudir d’Eivissa els 365 dies de l’any”, ha assenyalat durant la roda de premsa el regidor de Comerç i Mercats de l’Ajuntament d’Eivissa, Àlex Minchiotti.
Tot seguit, Minchiotti ha explicat que l’Ajuntament d’Eivissa aposta “fermament per iniciatives que ajudin a dinamitzar l’economia local i a trencar amb l’estacionalitat”. “dTAPASxIBZ és, a més, una oportunitat per posar en valor el producte quilòmetre zero i reforçar la imatge d’Eivissa com a destinació gastronòmica de qualitat, sostenible i inclusiva. Convidam tant els residents com els visitants a sumar-se a aquesta experiència gastronòmica única”, ha afegit.
Des de l’organització, Antoni Martorell, CEO d’AgenciaCom, ha destacat: “Desembarcam a Eivissa amb l’experiència acumulada de més de 20 anys organitzant TaPalma, el concurs de tapes més important de les Balears, amb el ferm compromís de crear aquí un projecte a llarg termini que combini el valor de la gastronomia local amb la innovació i la participació ciutadana”.
Martorell també ha subratllat que “el guanyador de dTAPASxIBZ representarà l’illa al Concurs Nacional de Tapes d’Espanya com a ambaixador del talent eivissenc. A més, hi haurà una tapa especial pensada per a persones celíaques, perquè creiem en una ruta inclusiva i de qualitat, seguint la línia marcada per l’Ajuntament d’Eivissa”.
Per part del patrocinador principal, Miguel Pardo, delegat de Trasmed a Balears i director de Relacions Institucionals del Grup Grimaldi a Espanya, ha afirmat: “Trasmed aposta per Eivissa, pel seu producte, per la seva tradició i per la seva cultura. Donar suport a aquesta ruta és contribuir al desenvolupament d’una illa que té molt a oferir durant els 365 dies de l’any”.
Finalment, el president d’ASCAIB, Koldo Royo, ha reivindicat el paper de la restauració dins l’economia de les Illes assegurant que “projectes com aquest ajuden a desestacionalitzar el turisme i a demostrar que la gastronomia és clau per mantenir activa la ciutat tot l’any. Entre tots, estam apostant per allargar la temporada des del mateix sector”.
La inscripció per als restaurants estarà oberta des d’aquest mes de juliol fins al 15 de setembre. L’organització preveu assolir una participació d’almenys 20 establiments i superar les 5.000 tapes servides durant els cinc dies del certamen.
Després de la presentació, la cuinera del restaurant Tierra de Ibiza, Estela Armada, ha preparat una degustació de producte local, juntament amb un brioix amb salmó fumat elaborat pel xef Koldo Royo.

Koldo Royo, president d’ASCAIB i influencer durant la presentació de ‘dTapasxIBZ’.