La segona edició de Vinspirit ha superat totes les expectatives creades, consolidant-se com una cita ineludible per al sector dels vins i destil·lats a Mallorca. Amb més de 4.000 assistents, la fira ha experimentat un creixement significatiu, més d’un 33% respecte a la seva primera edició, reafirmant la seva rellevància com a plataforma de trobada entre cellers, distribuïdors i el canal HORECA.
L’esdeveniment, organitzat per Grup Túnel i Mercavinos, ha comptat amb la participació de 145 expositors, un 32% més que el 2023, amb una destacada presència de cellers locals, nacionals i internacionals. Com a novetat, aquesta edició ha incorporat un passadís exclusiu dedicat als destil·lats, on prop de 40 marques han presentat els seus productes més innovadors.
José Javier Cabrera, responsable de Cadenes Hoteleres de Grup Túnel, ha destacat el creixement de la fira i el seu impacte en el sector assegurant que “aquesta segona edició ha estat un èxit i demostra que cada vegada més proveïdors confien en nosaltres per donar servei als seus clients”.
Un dels punts forts de Vinspirit 2025 ha estat la representació del vi de la terra, amb un espai dedicat als cellers de les Balears, on han estat presents els més importants de la comunitat. Entre ells, ha destacat Tianna Negre de Binissalem, la major productora de vi ecològic a les illes amb 55 hectàrees de vinyes pròpies.
Per a Cabrera, la clau de l’èxit de Vinspirit radica en la seva capacitat de connectar directament productors i distribuïdors amb professionals del canal HORECA i el sector de l’alimentació. “El que avui ha trobat el nostre client bàsicament és un interlocutor directe de moltíssims cellers mallorquins, cellers nacionals, cellers internacionals i grans importadors, tant de vins com de destil·lats”, ha conclòs.
Per a Victoria Sitges, responsable de Màrqueting de Grup Túnel, “un esdeveniment d’aquesta magnitud, en què convergeixen marques amb necessitats tan diverses, és un gran desafiament organitzatiu”. Personalment, ha explicat, “Vinspirit suposa un repte perquè estem posant en contacte les nostres dues bases més mimades: els proveïdors, que confien en nosaltres per representar i vendre les seves marques, i el canal HORECA, que ens tria com a proveïdor de referència”. Això implica, ha conclòs, “coordinar unes 150 marques, cadascuna amb les seves pròpies necessitats, amb el respecte i l’afecte que mereixen. Sens dubte, ha estat un miura”.
Entre la multitud de cares conegudes que han visitat Vinspirit, han estat presents alguns dels hotelers i restauradors més importants de l’illa, així com representants de patronals com el president de Restauració Mallorca CAEB, Juanmi Ferrer, el president dels hotelers de Platja de Palma, Pedro Marín, i el president de Palma Beach, Mika Ferrer.
Cal destacar que, a més de les habituals degustacions i tastos, la fira ha incorporat tallers i presentacions centrats en la innovació i la sostenibilitat en el sector dels vins i destil·lats. També s’ha habilitat un espai dedicat a startups i projectes emergents que estan transformant la indústria amb solucions innovadores en producció i distribució.
Amb una aposta clara per la sostenibilitat, Vinspirit 2025 ha implementat mesures per minimitzar el seu impacte ambiental, com l’ús de materials reciclables als estands, la promoció del transport sostenible i la col·laboració amb proveïdors locals.